Re: DAT-Streamer, Hardwarekompression

To: bolug@xxxxxxxxxxx
Subject: Re: DAT-Streamer, Hardwarekompression
From: Christoph Lampert <chl@xxxxxxxxxxxxxxxx>
Date: Tue, 1 Oct 2002 17:47:12 +0200 (CEST)
On Tue, 1 Oct 2002, Philipp Taprogge wrote:

> Hi!

> Was sagt eigentich google zu sowas?
> Sind die nicht sauer, wenn man sich ihre Daten so ganz ohne Website und
> Werbung besorgt?

Die sind nicht sauer, sie verbieten es nur (eigentlich) in ihren
Benutzungsbedingungen, die wir natuerlich alle gelesen haben, bevor wir
das erste Mal dort gesucht haben, gell? ;)

http://www.google.com/terms_of_service.html

No Automated Querying

You may not send automated queries of any sort to Google's system without
express permission in advance from Google. Note that "sending automated
queries" includes, among other things:

  using any software which sends queries to Google to determine how
  a website or webpage "ranks" on Google for various queries;

  "meta-searching" Google; and

  performing "offline" searches on Google.

Das "offline" gefaellt mir. Schoene Formulierung... ;-)

Gruss,
Christoph